Kinderen

“Mijn hoofd is zo vol!’ ‘

“ik slaap op school met mijn ogen open’

‘Dat zegt een stemmetje gewoon’

‘Ik ben anders’

‘Laat me nou maar, jij snapt het niet!’

‘Niemand vindt mij aardig.’

“Ik kan niet slapen”

” ik ben gewoon dom”

Soms gaat het niet zoals jij het hebben wilt. Je voelt je niet helemaal ‘happy’.  Je kunt in de war zijn of verdwaalt raken in je gedachten. Je kunt van alles voelen of veel nadenken over dingen die gebeuren.

Met het gevolg dat er niet veel uit je handen komt( je verveelt je of bent moe)  of  je raakt gefrustreerd over van alles en nog wat (je bent boos en moppert op iedereen of alles) of je voelt je verdrietig of angstig (je krijgt te horen dat je somber/chagrijnig bent).  Soms kan het gebeuren dat je zelfs hoofdpijn of buikpijn krijgt en niet goed kunt slapen.

HERKEN JIJ DIT?

Ga dan verder en geef aan:     ja- soms- nee

  • ik voel mij vaak angstig of bang;
  • ik vind het vervelend als dingen onverwacht anders gaan;
  • ik heb best vaak buikpijn,
  • ik heb best vaak hoofdpijn
  • ik kan mij niet zo goed concentreren in de klas;
  • ik vind het lastig om aan een opdracht te beginnen en vol te houden;
  • ik heb vaak een vol/druk hoofd;
  • ik maak/leer mijn huiswerk bijna nooit;
  • ik ben vaak somber;
  • ik ben vaak boos en/of driftig;
  • ik weet wat ik niet zo goed wat ik goed en minder goed kan;
  • ik denk dat andere kinderen mij dom vinden;
  • ik kom slecht in slaap;
  • ik word gepest;

Als je een ja of soms ingevuld hebt, PRAAT hierover met je vader en/of moeder. Wat zou jij anders willen?

Praktijk PIO kan je hierbij ook helpen. Bij mij ga jezelf op zoek naar de oplossing voor datgene wat je leuker en/of makkelijker wilt gaan in je leven.

Hoe dan?

Samen met jou wordt gekeken waar je tegen aanloopt en wat je graag zelf anders wilt ervaren. Als duidelijk is waar je aan wilt werken gaan we aan de slag.  Afhankelijk van hoe oud jij bent gaan we aan de slag met doelstelling en tijdspad. Naast sessies met jou worden er ook een aantal bijeenkomsten met  je ouder(s) gehouden.  Het blijkt vaak dat je met 4 à 6 sessies ZELF weer verder kan.

Met wat kunnen WIJ dan aan de slag gaan?

  • Brain-gym oefeningen ( een soort sport oefeningen );
  • Sociale vaardigheden  (middels spelvormen  en praten over);
  • Emoties (hoe ga jij daar mee om?)
  • De Grote Schoonmaak (opruimen van zaken die je kwijt wilt);
  • De Reis naar binnen  (een manier om te leren zien en oplossen);
  • De matrix-methode/beelddenken (hoe leer en/of onthoud jij het beste?);
  • Leren leren
  • hersenkrakers (spelletjes)

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *